Friday, January 20, 2012

Kek Lapis Cheese Pesona



Memang kena sesangant dengan namanya....Kek Lapis Cheese Pesona!!! Memang kek ni main lapis2 je. Lepas tu masa makannya...masa menelannya...memang amat mempesonakan!. Tambah2 kalau makan selepas disejukkan. Nyaman jer lalu kat anak tekak. Haaa...masa ni memang tak nampak dah orang kiri kanan. Makan sambil pejam mata...menghayati keenakan yang mempesonakan! 



Dulu dah pernah buat. Sambutannya memang amat menggalakkan. Anak2 asyik ulang makan...terutamanya di Ayong. Hubby pulak tak banyak kerenah. Apa yang dihidangkan, itulah yang dia makan. Mana yang memang kena dengan seleranya, akan minta lagi. Kalau tak kena dengan selerapun, sepiring @ sepinggan @ semangkuk yang telah dihidangkan mesti dihabiskan makannya. Lega hati sang isteri...


Buat yang sebelum ini, saya taburkan chocolate rise di atasnya. Kali ini saya ikut macam resepi tu kata...taburkan kepingan biskut marie yang telah dihancurkan. Memang berbeza rasanya daripadayang lepas. Sedap!!!!


Sedap dan senang nak membuatnya. Celeu[2 jer biskut marie tu dalam susu suam. Susuun dalam loyang. Tuang pulak adunan krimcis, ratakan. Lepastu susun lagi biskut marie yang telah dicicah dalam susu suam. Susun lagi. Lapis lagi dengan krimcis. Buatlah berapa banyak lapispun. Asalkan lapisan terakhir ialah krimcis. Lepas tu taburkan kat atasnya serbuk biskut marie atau apa2 pilihan yang lain. Sejukkan dalam petiais semalaman. Lepas tu bolehlah dimakan. Yummyyyyyyyyy....!!!!!

No comments: