Sunday, January 22, 2012

Daging Masak Lada Hitam Dan Sup Sayur Lagi...



Kat rumah ni jarang sekali masak daging. Anak2 memanglah suka tapi sebab hubby tak makan daging, so jarang2 sekali kami membeli daging. Tapali kali ini kami beli juga...untuk anak2. Anak2 memang suka makan daging terutama kalau dimasak rendang ataupung masak lada hitam ni. Tak payah makan dengan nasi...ratah gitu je boleh habis lauk tu!



Kali ini saya masak Daging Masal Ladi Hitam ataupun juga dikenali sebagai Daging Blackpepper. Anak2 ratah je lauk ni. Cuma saya je yang suka sangat kalau dimakan dengan nasi yang masih panas2 gitu. Gaul2 rata kuahnya dengan nasi...hhhmmmm...hingga menjilat jari!!! Nak mencuba? Lihat resepinya di sini ya...!



Dan macam biasa...bila hubby "berpantang", kenalah sediakan makanan yang boleh dimakannya secara berasingan. Biasalah...menu pilihan ialah Sup Sayur. Kat rumah ni memang kena ada je stok sayur2an yang boleh dibuat sup. Biasanya lobak merah, bunga kobis, brokoli, celery, putik jagung, tomato dan sayur2an lain yang seangkatan dengannya. 


Makan sup sayur sahaja pun dah cukup mengenyangkan. Kadang2 hubby tambah je sesudu dua nasi ke dalam sup tu. Hmmm...habis semangkuk...!!!

No comments: