Friday, November 20, 2009

Makan Apa Pulak Hari Ini?

Jom tengok, apa saya masak hari ini!!! Hari ini hari Jumaat, masa agak singkat sebab tengahari hubby akan balik untuk makan tengahari sebelum ke masjid. Hari ni jugak, giliran Abang Ngah pulak ada jamuan akhir tahun. Apa nak masak ya??? Abang Ngah suggestkan saya masak pizza. Mak oiiii...pizza!!!!

Untuk sarapan, saya cuma gorengkan Otak2 Gulung segera ni. Kebetulan semalam saya ke UO, pergi bahagian beku dingin tu...capailah apa yang patut! Tapi masalah untuk Adik sebab dia tak makan otak2 dalam tu, dia nak makan kulitnya aje. Jadinya, kenalah keluarkan isinya sebelum dia makan kulitnya aje. Samalah juga kalau dia makan karipap atau apa2 je yang berinti.




Ada stok slice cheese yangbaru saya beli semalam (12 pieces), roti slice pun ada satu paket yang kecil tu (14 pieces). Sosej pun ada stok jugak. Jadinya....jadilah Roti Gulung Sosej Keju ni sebagai juadah untuk jamuan akhir tahun Abang Ngah. Tak payahlah berpizza2...roti gulung dah le! Setiap gulung dipotong 2, dapat banyak le...!




Dan untuk makan tengahari, saya masak resepi baru ni... Ikan Kukus Asam Boi! Rasanya memang sedap sangat....ada masamnya, ada manisnya. Ishhhh...terliur pulak! Resepi saya dapat dari bekas rakan sekerja, Ila. Dia pun selongkar dari blog mana entah. Dah dicuba katanya, memang sedap. Memang betul kata Ila...wallllaaaaa rasanya!!!! Cubalah! Tapi saya punya ni tak cukup bahan. Saya campurkan apa yang ada aje.

No comments: