Monday, November 16, 2009

Hari Anugerah Cemerlang Bistari 2009


Hari Anugerah Cemerlang Bistari 2009 Tadika Pintar Bistari telah diadakan di Stadium Perbadanan Pasir Gudang semalam (Ahad). Kalau ikutkan pada kad jemputan yang diedarkan, majlis akan bermula pada jam 8:00 pagi. Saya pun tergopoh-gapah jugak menyiapkan Adik dan diri sendiri pagi2 semalam. Sampai saja di stadium, keadaan masih lagi agak lengang walaupun dah ramai juga murid2 yang sampai. Adik mendapat tempat ke-3 dalam peperiksaan akhir tahunnya. Itu yang Adik kena pergi jugak tu. Hanya murid2 yang akan menerima anugerah dan yang membuat persembahan sahaja yang wajib hadir. Semasa saya menghantar Adik ke dalam barisan yang telah ditetapkan, baru seorang murid saja yang hadir. Mereka telah dikumpulkan dalam barisan2 mengikut kategori masing2 - 5 Tahun, 6 Tahun, Kelas Bistari dan cawangan2 tadika yang lain.

Mengikut aturcara majlis, terdapat banyak persembahan oleh murid2 tersebut. Diantaranya ialah tarian zapin, drama muzikal Ali Baba, koir, tarian irama 80an dan 70an, nasyid dan bermacam2 lagi. Terdapat 21 persembahan kesemuanya. Tapi biasalah, bila budak2 tadika buat persembahan...macam2 kerenah dan gelagat yang menggelikan hati dan melucukan. Riuh-rendah stadium melihatkan persembahan mereka.

Acara pembukaan bermula agak lewat...dekat2 jam 9:00 pagi. Tenaga2 pengajar dari setiap cawangan tadika sibuk mengadun murid masing2 yang akan membuat persembahan dan yang akan menerima anugerah. Adik pulak jenis yang tak boleh duduk diam setempat. Mula2 sampai tu, elok je dia duduk dalam barisan yang telah ditetapkan bersama guru pengiring, Cikgu Aisyah. Tapi tak lama sebab selepas tu dia dah sibuk ke sana sini. Saya dan hubby pulak duduk agak dekat dengan barisan dia. Kejap2 di keluar dari "garisan keselamatan" menuju ke arah saya dan hubby. Nasib baik giliran Adik kena giliran yang ke-2. Jadinya tidaklah lama sangat kami menunggu. Selepas saja Adik selesai menerima anugerah, saya terus keluar dari stadium untuk menyedut udara segar (segar ke...?) sekejap sebelum saya masuk semula untuk mengambil Adik. Mana2 murid yang dah selesai persembahan ataupun menerima anugerah, mereka dibenarkan balik. Cikgu2 tu pun tak larat nak menjaga mereka dengan macam2 kerenah. Lebih baik le anak2 tu balik....hehehe. Masa pergi ambil Adik ni le dia berposing dengan Cikgu Aisyah.

Saya bertembung juga dengan Norma Kassim bersama hero2nya. Heroinnya mengambil bahagian dalam persembahan Tarian Reben (giliran ke-14). Norma ni ialah bekas pekerja Kiswire juga, bahagian Human Resource. Sekarang ni bekerja di Autokumpu. Lama jugak kami berbual tapi kenapa boleh lupa nak snap gambar ya?

OKlah. Jom kita layan je gambar2 di bawah......

Adik sedang menerima hadiah...


Top 3 Kelas 5 Berjaya Taman Mawar. Nur Effa Azryyana Bt Zulkafli, Nur Izzah Insyirah Bt. Kamaruzaman, Muhammad Azri B Abd Aziz...


Adik tengah berposing dengan Izzah (tempat ke-2) kelas yang sama. Izzah ni adalah anak Cikgu Maznah (bekas guru Ayong masa Form 1 dulu) dan juga anak kepada staff hubby...


Diantara penerima2 hadiah kecemerlangan...


Keletah Adik...kan main manja lagi dengan Cikgu Aisyahnya....


"Makeup artists" sedang memakeupkan artis2 yang akan membuat persembahan....


Antara gelagat2 mereka... yang berbaju merah tu adalah tenaga2 pengajar Tadika Pintar Bistari...


Antara persembahan2 yang dipersembahkan oleh mereka...

No comments: