Wednesday, September 2, 2009

Resah Di Hati

Masih resah rasanya hati ini mengenangkan emak masih berada di wad hospital. Setiap hari bertanya khabar berita. Dengan teknologi 3G yang ada, saya bervideo called dengan Mak Su petang tadi semasa Mak Su melawat di hospital. Mak Su berbaring sebelah emak di atas katil yang kecil tu semasa bervideo called. Nampak le wajah emak yang sedikit cengkung dengan tangan masih lagi dicucuk dengan tiub air. Emak memang tak suka duduk kat hospital tapi kali ini emak tak boleh elak. Tak tau sampai bila emak akan di tahan di wad. Moga2 emak akan cepat2 sembuh.

Itu kisah emak. Sekarang ni saya saja je nak tunjukkan menu berbuka kami untuk 3 hari lepas - Sabtu, Ahad dan Isnin. Emak tak boleh makan makanan yang macam gini. Nanti makin tinggi bacaan kencing manisnya. Layan...!!


Menu hari Sabtu - main tunjuk2 je! Hari Sabtu tu saya bermalas2 dengan hubby. Hubby pulak offer untuk tak payah masak, cari je kat Bazar Ramadhan. Sukanya....!!! Dan kami ke Bazar Ramdhan Jalan Bacang, Taman Kota Masai.


Menu hari Ahad - kuih tu main tunjuk2, mee dan ayam tu masak sendiri, tembikai tu belilah!!! Hari Ahad tu hubby dan saya ke Plaza Angsana untuk mencari baju Melayu dan baju kurung. Penat berjalan2 dan melilau satu plaza, jumpa yang berkenan tapi tak ada pulak saiz untuk Abang Yang. Yang lain2 tu macam tak berkenan di hati je. Akhirnya pulang dengan tangan kosong je. Penat je dapat! Singgah bazar, beli kuih2 je. Balik rumah masak mee goreng dan ayam goreng berempah je.


Menu hari Isnin - bayam goreng udang, ikan masak taucu, air katira, nasi ayam, murtabak dan kuih2. Isnin ari tu pun hubby dan saya keluar juga - berdua. Anak2 semua tak ikut. Cari baju raya untuk anak2 - yang hero2 je. Dapat le seluar panjang 3 helai sorang, t-shirt sehelai sorang. Pergi juga mencuba nasib mencari baju Melayu lagi tapi masih hampa. Yang berkenan dihati, ada je yang tidak bersaiz. Selalunya terkena pada saiz Abang Yang...


Dalam minggu ni mesti ke Plaza Angsana lagi sebab akak yang jual baju tu kata, dalam minggu ni stok baju Melayu akan sampai lagi. Harap2 kali ini misi akan berjaya!!! Nak buat sendiri bukan tak pandai tapi tak reti nak jahit seluarnya macam mana! Setakat baju dengan seluar jerut getah je bolehlah! Baju kurung tak ada hal! Kalau tak beli pun, boleh jahit sendiri....


3 comments:

Zalia said...

kak ita... semoga mak akak cepat sembuh. Mak ade kat hosp besar ipoh ye? Lia doakan semoga mak akak x ape2 ye... Lia dulu skolah kat sek teknik ipoh je kak....kat sblh pdg polo tu :-)

Chik Mimi said...

sabar ye kak semoga mak akak cepat sembuh

Azita Zain said...

Lia, Chik Mi :
utk semua, terima kasih atas doa dan harapan. alhamdulillah, emak dah discharge tp belum 100% sihat...insyaallah, malam ni k.ita balik kg, naik bas...sorang diri je. nak gi jenguk mak!