Tuesday, February 3, 2009

Pengganti Sotong Percik

Tengahari semalam kan ker saya masak Sotong Percik. Tapi saya sendiri pun tak sempat nak rasa sotong tu sebab anak2 bawak bekal nasi dan sotong tu ke sekolah. Tinggal le sambalnya ajer... Untuk makan malam pulak, saya gantikan sotong tu dengan udang pulak. Tapi sambal tu pedas sikit, tentu Adik kepedasan nanti. So, untuk Adik, saya gorengkan saja udang tu...ada la dalam 6 ekor untuk Adik. Sambal percik tu pulak saya tambah gula dan cili sos sikit untuk mengurangkan rasa pedasnya. Dan ada jugak sayur goreng. Malam tadi pun hubby tak makan nasi gak, dia cuma makan sayur dan udang seekor. On diettt......! (psssttt....saya pun sama sebenonye...!). Jom layan menu dinner semalam.....


Sotong Percik...


Udang Goreng Kunyit...

Sayur Goreng Simple...


No comments: