Wednesday, February 4, 2009

Kena Tag Lagi...!

Alamak!! Kena tag lagi la... Kali ni dari Cik Min. Dan macam tag2 yang lepas, ada rules and regulations yang perlu dipatuhi dan diikuti... Saya C&P dari rumah Cik Min jer...

**RULES***

The rules of the game get posted at the beginning. Each player answers the questions about themselves. At the end of the post, the player then tags 5 people and posts their names, then goes to their blogs and leaves them a comment, letting them know they’ve been tagged. Let the person who tagged you know when you’ve posted your answer.

***END***

What were you doing 5 years ago?
5 tahun lepas.... hmmm... jap nak ingat! Kalau 5 tahun lepas, maknanya tahun 2004 le, betul kan? 2004 saya masih bekerja di satu syarikat Korea kat Pasir Gudang ni yang terletak di Jalan Keluli 2. Dan tahun 2004 jugak saya melahirkan seorang putera tapi masa tu dah akhir tahun 2004...14th December. Sekarang ni putera bongsu ni dah masuk tadika pun...!

What were the 5 things on your list today?
1) Nak buat Choc Chip Muffin (belum buat lagi)
2) Nak hantar hubby gi servis kereta (done!)
3) Nak update entry untuk tea-time dan dinner semalam (done!)
4) Nak lipat kain yang menimbun kat dalam bakul tu..(not yet)
5) Nak beli beli stokin Adik sepasang lagi - ada 2 pasang tapi 1 pasang entah ke mana menghilangnya...kena cari ganti (not yet...malam nanti kot ngan hubby)

What are 5 snacks that you enjoy?
1) Kuih-muih tradisional
2) Maruku
3) Masakan ibu - apa2 ajer...
4) Cheese cake - kalu makan pun sepotong jer, tak leh bebanyak...diet!!! kahkahkah...
5) Mee rebus, mee hailam, mee bandung, mee/meehon sup

What are 5 jobs you've had?
Kerja??? Yang ni kerja bergaji dan apa potongan EPF & PCB ke? Atau apa2 jer kerja termasuk kerja rumah???
Kalau kerja yang ada potongan PCB dan EPF :
1) Selama hidup saya...(amboiii!!!...), saya cuma pernah jadi employee kepada satu employer jer. Saya joint company ni lepas gradute dari Korea tahun 1992 lalu. Kerja kat Korean company kat Pasir Gudang ni la. Mula bekerja dengan jawatan Executive dan meninggalkan employer tu dengan jawatan Manager...kat bahagian IT. Kalau saya tak resign ari tu, mungkin dah jadi Senior Manager sebab rakan2 yang sama level dah dapat title tu. Rugi ke???? Tak lah... seronok jadi surirumah ni...!

Kerja lain yang pernah saya buat :
1) Pernah jadi guru sementara kat Sekolah Rendah St. Gabriel, KL - ni masa lepas gradute UiTM dan sebelum dapat offer ke Korea.
2) Pernah jugak jadi guru tuisyen untuk anak2 kat kampung saya - buat kelas kat dewan orangramai - ni selepas saya balik dari Korea sementara nak tunggu tawaran kerja
3) Menjadi penjual kacang tanah rebus, kuih-muih dan jagung rebus dari rumah ke rumah dengan berbasikal - ni masa saya zaman kanak2 dulu...membantu emak abah mencari rezeki!!!

5 people you want to tag...
Nak tena tag orang lain la pulak!!! Sapa yang nak kena ya....
1) Fiza Nordin
2) Ustazah Azie
3) Anawahid
4) Gee
5) Nina Cupcake



No comments: