Monday, February 2, 2009

Makan Apa Hari Ini??

Makan...makan...makan!!!! Tak ada benda lain ker? Apa2 pun meh tengok apa yang saya masak dan nak masak ari ni.

Ini pisang tanduk yang saya beli kat Pasar Tani hari Sabtu lepas. Masa beli hari tu, kulitnya memang hijau sesangat. Pagi tadi bukak, dah kuning dah. Cantekkkkk....petang ni boleh goreng pisang tanduk pulak.

Pisang tanduk yang tembam...


Yang ini jus epal hijau dan celery lagi. Kali ini saya tak tapis, minum sekali dengan serat2nya. Dan yang ini jugak tak sempat nak "lebam" sebab lepas blend jer saya terus minum. Mmmmm... sedapnya!!!

Dan untuk bekal Abang Ngah dan Abang Yang tengahari tadi, saya masak nasi putih dan sotong percik ni. Sebenarnya resepi ini ialah resepi Sotong Percik Ramadhan tapi disebabkan sekarang ni bukannya bulan Ramadhan, so saya buangkan Ramadhan dari namanya... Saya cuma bakar 3 ekor sotong jer tapi sambal perciknya saya buat lebih. Boleh ler tambah dengan udang ker, ayam ker...


Adik pergi sekolah tadi bawak bekal Apam Mentega. Buat lagi untuk sarapan pagi tadi...

No comments: