Tuesday, October 4, 2011

Cerita Tetamu Di Aidil Fitri - 12 Syawal


Pada hari raya ke-12 ari tu, kami menerima kedatangan tetamu yang dah sekian lama tidak berjumpa - Kamal Zuhdi dan keluarganya. Sebenarnya hubby, saya dan si Kamal ni sama2 belajar di Korea dulu. Kamal ni junior kami. Saya mendapat pesanan di FB daripada Kamal...katanya nak datang ke Pasir Gudang. Sebenarnya dia pusing dari Puchong > Gersik > Kota Tinggi > Pasir Gudang > Melaka > Pulau Pinang > Puchong. Cutinya sampai seminggu lebih. Anak2 pun dicutikannya dari sekolah. Setahun sekali katanya. Untung ya dapat cuti panjang macam tu...boleh round satu Malaysia...!!!

Kamal dan isteri...


 Dengan 5 orang cahayamata - 3 putera dan 2 puteri. Tapi tak ingat dah nama2 mereka...yang kecik sekali tu rasanya Danial dan yang sulung tu Ninie... Waktu mereka sampai tu, saya masih sibuk di dapur. Pagi Sabtu tu saya sempat ke Pasar Tani dulu. Konon2nya nak cari bahan2 untuk masak Mee Kari kat situ tapi tak cukup bahan pulak. Berlari pulak ke Pasar Air Biru. Sampai aje di rumah terus je memasak. Nasib baik hari tu kena turn hubby off-Saturday. Adalah 2 tangan lagi yang boleh membantu. Lama juga kami berbual2. Anak2 dan isterinya pun ramah-tamah jugak...so tidaklah rasa kekok sangat. Destinasa mereka yang seterusnya ialah ke Flat MMHE...ke rumah enak saudara mereka pulak. Hmmm...tak rugi datang sebab banyak destinasi lain yang boleh dituju. Mereka berangkat dari rumah kami selepas waktu Zohor. InsyaAllah...kalau diizinkan olehNYA, kita berjumpa lagi...!

 Sempat sediakan Mee Kari sahaja...

Kek Karamel Alunan Kasih sebagai pembuka selera...


Pada hari yang sama tapi di sebelah petang, Abang Ngah pulak datang 'menyerang' bersama rakan2nya. Sebelum tu dia dah pergi ke rumah kengkawan dia. Mereka bergerak dalam satu kumpulan yang besar...seramai 20 orang! Baki Mee Kari ada lagi tapi macam dah tak cukup. Hubby sempat gorengkan mihun pulak. Masa tu saya dah penat sangat. Tu yang hubby take over kerja memasak pulak tu. Nasib baik hubby jenis yang ringah tulang...untung I...!!!!

Cuba kira...ada tak 20 orang ( tak termasuk yang berbaju merah yang duduk atas riba budak pompuan tu...)


Abang Ngah and the gangs...!




2 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Ita.apa kabar?ramainya tetamu singgah ke umah akak yer..murah rezeki tuan rumah.atie bila la nk sampai ke pasir gudang lak..:D

Azita Zain said...

Atie :
Tahun ni memang ramai tetamu yang datang. Alhamdulillah. Suka hati tuan rumah...
Cuti panjang boleh le datang ke rumah K.Ita di Pasir Gudang ni...