Friday, October 7, 2011

Bendera Condong


Salam hari Jumaat untuk semua...! Hmmmm...kalau kat Teluk Intan, Perak ada Menara Condong, kat Jalan Selayang 10, Taman Pasir Putih pulak ada Bendera Condong...! Boleh gitu???


Macam mana bendera ni boleh hampir menyembah bumi? Sebelum ni bendera ni memang tegak megah jer. Petang semalam hujan teramat lebat. Kalau setakat hujan lebat sahaja, ampun lagi. Tapi kali ini disertai dengan petir sabung-menyabung dan juga tiupan angin yang sangat kuat. Tapi tidaklah sampai ke tahap ribut rasanya. Apa2pun, gara2 tiupan angin yang teramat kuat semalam, tiang bendera ini tidak lagi mampu bertahan. Elok jer bengkok ke tengah2 main gate...! Tapi hari ini kalau korang lalau kat Jalan Selayang 10 ni, bendera tu dah tak ada dah. Hubby dah ubah kedudukannya. Sekarang ni pun sudah kedengaran guruh di langit menandakan hari nak hujan. Kalau hujan dan angin macam semalam jugak, tak taulah macam mana pulak jadinya bendera tu. Tunggu dan lihat je la...!!!!


2 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

jalur gemilang jangan dibiar condong, kak.. hehe

Azita Zain said...

Yus :
Sekarang ni dah tak condong dah...hehehe