Saturday, April 17, 2021

Juadah Berbuka 1 - 4 Ramadhan 1442H

 

Menu 1 Ramadhan | 13.04.2021 | SELASA

Spagheti bolognese je dengan bubur lambuk baki sehari sebelumnya pemberian Norshidah Selasih Pulau. Bubur lambuk tu dah di-modified oleh MyKanda. Saya cuma makan sebiji kurma, 2 cawan air dan 3 sudu bubur lambuk. Tiada keinginan untuk makan yang lain2 tu.

Menu 2 Ramadhan 1442H | 14.04.2021 | RABU 
Lempeng kodong dan kari telur campur kentang sahaja. Sangat2 ringkas menu kami berbuka. Kami cuma bertiga sahaja. Ayong dan suami di rumah sendiri. AbangYang di Sunway. Adik di Bandar Penawar. Saya cuma amakan sebiji kurma dan sekeping lempeng. Alhamdulillah...
Menu 3 Ramadhan 1442H | 15.04.2021 | KHAMIS
Menu hari pertama dan kedua masih berbaki. Makanya, dipanaskan semula kuah spagheti, celur semula spagheti, panaskan semula kari telur. Lempeng pun dipanaskan semula. Lempeng tu saya buat cuma dalam 8 keping je semalam. Saya makan sekeping, MyKanda 2 keping, AbangNgah pun 2 keping. Bakinya hari ini pun tak abis makan juga...
Menu 4 Ramadhan 1442H | 16.04.2021 | JUMAAT
Alhamdulillah. Bersahur pagi tadi dengan nasi putih dan telur mata permintaan AbangNgah. Ada nasi yang berbaki. Maka jadilah nasi goreng untuk berbuka. Gorengkan juga ayam dalam 4 ketul. Lempeng masih berbaki. Jadi saya potong 4 setiap lempeng tu, celup telur dan goreng. Tak tau la nak panggil apa menu tu. Hahahaaa......! Dan alhamdulillah, ada rezeki pemberian jiran Selayang 13 - Aina - nasi ayam. Tapi nasi ayam tu pun tak disentuh masa berbuka. Simpan untuk bersahur pulak.
Saya makan sebiji kurma dan 3 keping lempeng celup telur. Alhamdulillah.


No comments: