Sunday, March 4, 2012

Mesyuarat Agung PIBG Dan Majlis Anugerah Cemerlang SKTPP



Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua. Hmmm...dah seminggu berlalu baru naka update pasal cerita Mesyuarat Agung PIBG Kali Ke-10 dan Majlis Anugerah Cemerlang 2011 SKTPP yang telah berlangsung pada hari Ahad minggu lepas. Minggu ni memang amat sibuk, jadi tidak berkesempatan untuk mengemaskinikan blog saya ini.

Alhamdulillah, kedua2 majlis tersebut telah berjalan dengan sempurna. Majlis dimulakan dengan Mesyuarat Agung PIBG. Kalau Majlis Anugerah dijalankan dulu, mesti dewan akan kosong selepas majlis itu. Biasalah...ramai yang datang hanya untuk Majlis Anugerah tersebut. Alhamdulillah...kehadiran ibubapa dan murid2 yang terlibat amat menggalakkan. Penuh dewan terbuka. 

Alhamudulillah juga sebab pada majlis tersebut, Azrai sempat menghadirkan diri untuk menerima anugerah. Kebetulan dia sedang bercuti waktu tu. Murid2 Tingkatan 1 dan 2 SDAR dicutikan dari hari Khamis hingga hari Ahad (22hb ~ 26hb Februari) sebab SDAR menjadi tuan rumah kepada Kejohanan Hoki SBP Zon Selatan. Asrama merekaa digunakan oleh pemain2 hoki dari seluruh zon selatan.

Majlis bermula sekitar jam 8:30 pagi. Biasalah, majlis dimulakan dengan ucapan oleh YDP PIBG, kemudian oleh Guru Besar. Lepas tu barulah pembentangan program dan kewangan.Selepas pembubaran AJK PIBG Sesi 2011/2012, majlis penyampaian cenderahati kepada AJK dilangsungkan.




Lepas tu barulah pemilihan AJK baru bagi sesi 2012/2013. Tuan Haji Syam dilantik sebagai Pengerusi Sementara. AJK dari kalangan guru2 telah dipilih terlebih awal. Jadinya hanya AJK dari kalangan ibubapa yang dipilih. 

AJK PIBG Sesi 2012/2013 SKTPP :
Penasihat : Tuan Haji Sa'adon bin Hj. Jufrin
YDP : En. Suhaimi bin Suhir
Naib YDP : En. Jasman bin Ehsan (86)
S/U : Mohd Saifullah bin Abd Rahim
Naib S/U : Dayang Azfira binti Abang Ariffin
Bendahari : Siti Kalsom binti Selamat

AJK Guru :
Mohd Hafiz bin Selamat
Mustakim bin Ahmad
Nora Azlin binti Salleh
Mohd Syajrizal bin Abd. Wahab
Ahamda Firdaus bin Abu Bakar

AJK Ibubapa :
En. Mukri bin Harun (70)
En. Ungku Shahrudin (82)
Puan Sabarina (56)
Puan Azita Zain (88)
En. Sham Samseer (86)

Pemegang Amanah :
Fatimah @ Salwa binti Selamat
En. Syed Zainal Abidin (58)

Pemeriksa Kira-kira :
Wan Hasyimah binti Wan Osman
En. Ibrahim (57)


Tengok yang bold, italic, warna merah tu!!! Hahaha...saya terpilih jadi AJK Ibubapa. Ingatkan dah lepas dari SMKPP, tak adalah sangkut kat SKTPP. Tapi...sangkut jugak. Ini gara2 duduk depan dengan penasihat gurulah ni. Jadi, kepada semua ibubapa pelajar SKTPP, jika ada apa2 usul, cadangan dan teguran, bolehlah salurkan melalui saya. InsyaAllah, akan saya kemukan kepada mesyuarat.

Pelajar2 yang akan menerima anugerah dikumpulkan mengikut kategori masing2...





Selepas tamat mesyuarat, AJK baru dan AJK lama sama2 menghadiri jamuan teh yang diadakan di kantin guru bersama dengan tetamu kehormat, YB Datuk Hj. Maulizan bin Hj. Bujang. Selepas itu barulah kami sama2 menuju ke Dewan Warisan dengan iringan kompang sekolah diketuai oleh Cikgu Nukman yang versatile...!


Anakku...Muhammad Azrai bin Abd. Aziz, sekarang berada di Tingkatan 1 di Sekolah Dato' Abdul Razak, Sungai Gadut, Seremban, Negeri Sembilan. Memakai baju batik rasmi sekolah. Hensem!!!

Majlis dimulakan dengan nyanyian Lagu Bangsa Johor oleh kumpulan koir sekolah diikuti oleh coral speaking oleh mereka bertajuk White Onion Red Onion.

Ada "seekor kumbang" sahaja dalam kumpulan koir ni...

Kemudian diikuti oleh bacaan doa oleh Uztaz Salahudin

Ucapan oleh Guru Besar SKTPP, Tuan Haji Sa'adon bin Haji Jufrin

Disusuli oleh ucapan aluan dan perasmian oleh YB Datuk Haji Maulizan bin Haji Bujang, Exco Kerajaan Negeri Johor merangkap ADUN Kawasan Tiram

Selepas tu barulah majlis penyampaian sijil dan hadiah mengikut kategori masing2. Didahului oleh murid2 istimewa...


Diikuti oleh murid2 Tahun 1 2011..


Kemudian anugerah kecemerlangan Kelas Bahasa Inggeris CCM Pintar 2011. Hadiah disampaikan oleh En. Mukri, Pengurus Besar CCM, merangkan bekas YDP PIBG SKTPP untuk satu tempoj yang panjang dan sekarang menjadi AJK Ibubapa bagi sesi 2012/2013.


Selepas itu barulah Anugerah Cemerlang UPSR 2011






Seramai 47 orang telah mendapat keputusan 5A dalam UPSR 2011, 4A1B seramai 27 orang dan seorang mendapat 4A1C. Pelajar yang mendapat 5A telah mendapat hadiah berupa wang tunai sebanyak RM100 sumbangan CCM, beserta dengan surat penghargaan dari CCM juga sijil penghargaan dari pihak sekolah. Terima kasih CCM untuk sumbangan2 yang telah mereka berikan. Tahniah kepada anak2 yang telah berjaya.

No comments: