Monday, February 27, 2012

Kunjungan Seorang Cucu...



Hahaha...tak sangka kan...saya ni dah ada CUCU. Ni ialah salah seorang daripada cucu saya. Namanya Mikael. Berumur 3 tahun. Datang dari jauh ni...dari Chemor, Perak. Mikael datang bersama dengan ibunya, neneknya, pakcik dan makciknya. Ayahnya tak datang sebab bekerja. Ini kali kedua cucu saya ni datang berkunjung. Seronok datang ke Johor sebab naik keretapi. Atok dia bekerja dengan KTM...jadinya dapat tambang murah. Tapi dia belum dikenakan tambang lagi pun...
 

 Dan tak sangka juga, Adik dah jadi PAKCIK!!! Hahaha...Pakcik Adik...!

 Adik bermain dengan Mikael. Adik memang suka melayan budak2. Dan dia pun memang sukakan budak2. Ehem...ehem...gatal pulak kerongkong ni...hihihi!

 Kak Yong (emak Mikael) datang ke JB dengan Anyah dan Alif sebab rindu kat emak diorang (sepupu saya) yang dah dekat sebulan kat JB ni. Anak2 dah merindui emak mereka...tu yang datang ke JB tu. Suami sepupu saya tu bekerja dengan KTM di JB ni. Berulang-alik memandu keretapi dari KL ke Singapore.

 Ini masa mereka dah nak balik...

 Anyah dan Kak Yong yang membuyung....!

 Ber-sms dengan cik abang le tu agaknya...

 Apkcik bermain bola dengan anak sedaranya...hahaha!

 
 Yang ada lesen tak boleh nak memandu sebab tak tau jalan...yang tak ada lesen (bukan tak ada tapi baru aje tamat tempoh...tak sedar..!) pulak tau selok-belok jalan... Hentam ajelah labu...!!!!

Kak Yong dah sms sehari sebelum diorang nak datang ke rumah. Jadinya, malam Jumaat tu dan pagi Sabtu ari tu sempatlah memasak apa yang patut. Kak Yong teringin nak makan dessert2 katanya. Si Mikael pulak memang berkenan dengan apam comel2 tu. So, malam Jumaat tu saya masak Puding Roti. Sos kastadnya saya buat pagi Sabtu. Apam polkadot pulak saya buat malam Jumaat tu juga. Buat satu adunan aje...dapatlah dalam 60 biji++.

Menu saya hari Sabtu tu ringkas aje. Sekadar Nasi 3 Warna @ Nasi Hujan Panas, Ayam Panggan Berempah, Sos Berempah, Puding Roti Sos Kastad, Apam Comel Polkadot dan pisang berangan. Kek Arora masih ada berbaki...merasalah juga diorang.



No comments: