Tuesday, September 28, 2010

Adik Datang Beraya


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua. Masih dalam mood raya dan sekarang nak update cerita2 raya....

Adik saya yang duduk di Putrajaya tu, kali ini kena giliran berhari raya di kampung sendiri, di Chemor. Walau bagaimana pun, mereka tetap akan beraya di kedua2 kampung. Pada hari raya ke-3 mereka dah bertolak balik ke Putrajaya sebelum menyambung perjalanan ke Felda Penggeli Timur pulak. Pada kebiasaannya, mereka tidak pernah ketinggalan untuk datang ke rumah kami bersama ipar-duai, adik-beradik dan juga ibubapa mertuanya.

Alhamdulillah, pada hari raya ke-7, mereka telah sampai ke rumah kami bersama2 dengan ibubapa mertua dan juga beberapa orang adik-beradik yang lain. Disebabkan ada yang telah bekerja, tidak semua adik-beradiknya dapat hadir.


Mereka tiba sekitar jam 4 petang dengan 2 buah kereta. Masa tu saya masih didapur menyiapkan sedikit juadah untuk mereka. Saya sekadar menyediakan Laksa Penang sahaja. Sebelah pagi tu saya menyiapkan tempahan cistat yang saya terima. Jadinya lewat sikit saya menyediakan juadah untuk mereka.


Hehehe...kuah laksa disajikan di dalam mangkuk hadiah hari raya yang hubby terima dari Kiswire...
tempat hubby bekerja.


No comments: