Monday, October 20, 2008

Marhaban Ya Marhaban...18 Syawal

Malam ni ada Majlis Marhaban dan Sambutan Hari Raya Kumpulan Yassin Selayang 10, 12 dan 13. Acara bermula dengan kaum lelaki berkumpul kat tapak jamuan dalam pukul 8:30 malam, untuk pembahagian kumpulan marhaban. Kumpulan marhaban dibahagikan kepada 3 kumpulan, so cepat le sikit habisnya nanti. Kumpulan 1 kat Selayang 10 dari rumah no berapa sampai berapa, dan begitulah jugak untuk Kumpulan 2 dan 3. At the end mereka akan bertembung di khemah jamuan. Dalam 9:30 malam dah siap marhaban.

Masa ni le kaum ibu berkumpul bersama. Selepas sedikit ucapan dari Imam Masjid Jamek Tmn Pasir Putih dan wakil Ketua Kumpulan Yassin (En. Hamidon), jamuan pun bermula.....

Banyak jugak makanan malam tu. Ketupat, kuah lodeh, rendang ayam, kuah kacang, rendang tok, mee rebus, puding berkuah, buah2an dan jugak kuih2 raya.

Malam ni jugak diadakan pertandingan pakaian paling menarik dan sedondon. Rugi saya sebab malam ni saya tak pakai sedondon dengan hubby dan anak2. Biasanya kami akan pakai baju sedondon. Mungkin memang bukan rezeki saya malam ni... Pemenang2 dapat hadiah hamper.

Alhamdulillah, majlis berjalan lancar hingga ke penghujungnya. InsyaAllah, tahun depan kita jumpa lagi!!!
Nak tengok gambar lagi??? Jom gi sini...

No comments: