Wednesday, September 26, 2012

Baking Class Lagi...


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Inilah hasil kelas kek dalam botol yang saya ikuti pada bulan Julai lepas. Huh...dah nak abis bulan September baru nak citer!!! Empat jenis kek dalam botol dan satu fruiti tutti. Kecoh kelas aritu sebab students-nya semua mulut becok. Aritu ada seramai sepuluh orang student. Itulah kelas pertama saya yang ada ramai student. Selalu tu setakat empat orang je. Agaknya masing2 berebut nak ke kelas tu sebab dah nak masuk bulan puasa. Bulan puasa pulak, kelas semua dibatalkan sebab tokey nak buat biskut raya. Hahaha...!

Kali ini kami dibahagikan kepada dua kumpulan...lima orang setiap kumpulan. Jadinya kami bahagi2 dan kongsi2 tugas untuk mempercepat dan mempermudahkan kerja2 membaking. Tapi sebelum tu kami berkenal2an dulu. Yang bestnya tu...muka saya ni sekali lagi di cop sebagai GURU. Alhamdulillah...moga ianya menjadi pendorong saya untuk menjadi seorang GURU dalam erti kata yang berbeza. Guru tidak semestinya mnegajar di sekolah...kan?

 Ini nak buat Punch Cocktail In A Jar...

Ini pulak Strawberry Moouse Cake In A Jar...

Untuk peminat marsjmellow pulak, ini dia Melty Marsh In A jar...

 Yang bertudung hitam ini ialah tokey talam...Siti Fatimah. Yang disebelah tu pulak ialah tenaga pendidik di SK Johor Jaya...

 Bergambar beramai2 sebelum bersurai. Dah produk di atas meja dan di dalam kotak itu ialah produk saya yang saya bawa balik. Berbaloi...!

Ini ialah Bunny...hihihi...tokey talam gak ni.

 Pelanggan cilik pertama saya! Dia beli fruitti tutti tu...


No comments: