Wednesday, January 18, 2012

Sotong Oriental



Assalamualaikum semua...! Selamat pagi...! Salam sejahtera...! 
Masih awal pagi lagi ni. Curi2 masa mengadap komputer jap. Lepas ni dah sibuk dengan urusan negara. Tak terkejar rasanya masa yang berlari2 meninggalkan saya jauh ke belakang. Tapi kadang2 tu saya pecut juga 200km/j...hehehe.

Kali ini nak buat tayangan perdana Sotong Oriental pulak. Ini bukannya juadah untuk hari ini. Sotong Oriental ni jadi sejarah. Lauk semalam semalam semalam punya...(berapa punya banyak semalam daaa....!). Selalu tu sotong asyik rebus manis je. Adik suka yang macam gitu. Paling tidak pun digoreng kunyit je. Kali ini saya buat sedikit kelainan. Selalu dah nampak orang lain buat Sotong Oriental ni tapi inilah kali pertama saya mencubanya.

Sedap...! Ada rasa masam2 pes tomyam dan pedas2 rempah kari...

Lain kali boleh buat lagi..!

2 comments:

AbbotCottage said...

Kak Ita, aku tau ko masakkan sotong ni special tuk aku kan kan kan kan, kan Kak Ita kan kan kan..mueheheheh

norlieharumaini said...

sukanya sotong ni...