Tuesday, January 24, 2012

Lempeng Gulung Sambal Ikan Bilis



Lempeng Gulung Sambal Ikan Bilis. Hidangan sarapan pagi yang ringkas dan cepat. Cepat ke? Tak le jugak sebab ambil masa untuk menyediakan sambal ikan bilis tu. Nak masak lempeng tu pun perlukan masa juga. Nak buatnya memanglah senang. Sekadar bancuh tepung + telur + garam + susu segar. Lepas tu layangkan di atas kuali leper. Tapi sebab kena buat satu persatu, itu yang ambil masa sedikit.


Nak digulung dengan sambal ikan bilis tu, sekejap aje. Ratakan sambal ikan bilis di atas permukaan lempeng dan gulungkan. Sambal ikan bilis tu boleh juga digantikan dengan apa2 inti ataupun filling yang disukai...ikut citarasa sendirilah. Kalau ditukar dengan bluberi pun sedap jugak!!!


Kalau tak nak digulung dengan sebarang inti ataupun filling boleh jugak. Lempeng kosong itu sendiri dah secukup rasa. Adik makan lempeng kosong aje. Dia tak nak digulung dengan sambal.


Nak resepi? Nantilah...ada kelapangan lepas ni saya muatnaik kat blog Dari Dapur Azita Zain ya.

1 comment:

Jay said...

Hy Azita,
just found your space...love your space..
awesome recipe collection with lipsmacking presentation..
Am your happy follower now..:)
do stop by mine sometime..
Tasty Appetite