Wednesday, March 2, 2011

Pancake Dan Puff


Ok murid-murid semua! Hari ini kita akan belajar huruf P...
Sebut semua....P...!!!
Pandainya murid2 cikgu. Siapa tahu perkataan yang bermula dengan huruf P? Angkat tangan....!
Zalia : P untuk UDANG cikgu...!
Cikgu : Apa pulak udang.....prawn lah...!
Yus : Cikgu...cikgu..P untuk pompuan cikgu...!
Cikgu : Issshhhh...apalah anak2 murid aku ni (dalam hati jer...).
Ikut cikgu ya...!


P untuk PANCAKE LAPIS BLUEBERY
P untuk CRAB STICK PUFF ROLL...!

Hehehe...jangan tertipu semua ya...!

 Pancake Lapis Blueberry...

 Meleleh...!

Crab Stick Puff Roll...

Pancake tu untuk sarapan pagi semalam. Puff roll tu pulak ialah untuk juadah minum petang semalam.
Puff roll tu saya siap gulung awal2. Lepas tu masukkan dalam tipuware dan simpan dalam petiais. Bila nak makan, keluarkan dari petiais, letak atas loyang, sapu dengan telur, letak seasoning pepper dan bakar. Siap!

4 comments:

Mak Qis said...

salam..cantik puff roll tuh..guna pastry puff atau paratha?

drizzle pepper tuh idea yang bagus...hehehe..bleh tiru...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

As salam kak ita..apa kabar/singgah dimlm hari..

Azita Zain said...

Mak Qis :
Saya gunakan puff pastry jenama KAWAN. Selain drpd pepper, boleh gak tabur dgn bijan atau apa2 yg kita suka...

Atie :
Waalaikumusslam...akak sihat sejahtera. Datang tengah malam...tuan rumah dah tidur la...
Sib baik atie tak ganggu, kalau tak...ketul pala dia! hehehe

kak ina kl (1) said...

bila anak ramai memang best masak masak ni...

wah tak sangka kamu pernah gi oversea..korea pulak tu..tentu terror berbahasa korea..

tenguk cerita korea pun senang ek