Wednesday, March 23, 2011

Kenny Rogers Roasters


Hari Sabtu lepas, kami ke sini...ke Kenny Rogers Roasters di Tesco Extra Plentong. Pagi Sabtu tu hubby kerja, Abang Yang ada latihan kompang dan Abang Ngah ada latihan silat. Pagi tu saya buat sarapan yang agak berat...meehon goreng. So, bolehlah bertahan hingga ke tengahari. 
 
Bila anak2 dah balik dari sekolah, masing2 mengadu kelaparan. Hubby pun masa tu dah balik dari kerja. Hari Sabtu kerja separuh hari je. Jadinya kami pun merancang untuk makan di luar. Ada beberapa pilihan...Kenny Rogers di Tesco Extra, Singgah Selalu di Jusco Permas ataupun macam2 restoran di Jusco Tebrau. Hmmm...malas pulak nak pergi jauh2 rasanya. Akhirnya, Kenny Rogers menjadi pilihan...

Suasana dan hiasan yang menarik di dalam restoran ni...


Merakamkan gelagat anak2 sebelum makanan yang dipesan sampai ke meja. Adik sibuk dengan Blackberry abahnya...apa lagi, main gamelah! Abang Ngah duduk di antara Ayong dan Abang Yang. So...dia kena layan dua2!!!


Piluhan kami pada hari itu...set ayam 1/4 bersama nasi, fresh fruits salad dan mashed potatoes untuk Adik, Abang Yang dan hubby. Adik punya ada tambahan chicken creamy soup. Ayong pulak makan spaghetti bolognese dan saya pulak makan Ceasar Salad. Setiap order dapat sebiji muffin. Ada 4 pilihan tapi kami memeilih chocolate dan vanilla muffin.


Minuman pulak...Adik dan Abang Ngah minum coke, hubby order fresh orange, Ayong dengan air cokelat blended manakala Abang Yang dan saya pulak mintak Fresh Fruit Jelly Delight. Tak perasankan benda alah tu ialah pencuci mulut...nampak kat gambarnya macam sedap jer...terus jer order. Hmmm...nasib baik tak tercekik masa makan. Tapi 'curi2' minum air fresh orange hubby punya...hehehe.


Aksi2 anak2 menjamu selera....

Ini gelagat Adik...hirup Chicken Creamy Soup guna straw minuman dia...!



Alhamdulillah...!



1 comment:

Bee said...

Assalamualaikum kak ita, mmg seronok kan sesekali layan selera anak2 kat luar..family bee kalau dpt kumpul mcm tu dgn hb dah kira lucky lah tu...mmg payah sangat2 sbb hb bukannya ikut ofis hour..