Wednesday, July 22, 2009

Happy Birthday to Hubby!!!



Walaupun dah lama berlalu tapi saja nak cerita pasal birthday hubby hari tu. Tarikhnya ialah pada 28hb. Jun. Masa ni kami masih di KL, umah adik di Selayang. Awal pagi tu, selepas sarapan, saya keluar dengan Bam (adik lelaki yang duduk kat Selayang tu la...). Tujuannya ialah untuk mencari jajan2 , perkakas dapur sikit2 dan jugak kek. Mula2 kami singgah di NSK Trade City kat area2 tu jugak. Murahnya harga barang2 di situ. Tapi setelah puas saya pusing2 kat dalam tu, tak jumpa pulak bahagian perkakas dapur. Tak taulah pulak kalau2 saya terlepas pandang tapi Bam pun kata tak nampak. Kat rumah Bam tu serba-serbinya kurang. Kuali ada satu, itupun kecik molek je. Cukup2 untuk mereka 2 orang je. Periuk pun sama gak. Cadangnya nak belikanlah apa yang kurang tapi tak jumpa pulak. Lepas tu kami teruskan pencarian kedai kek pulak. Saya memang tak arif tentang jalan2 kat KL tu, maklumlah dah berpuluh2 tahun meninggalkan KL. Tapi ada jugak jalan2 yang masih saya cam. Akhirnya kami ke Jalan Ipoh dan singgah di Plaza Mutiara. Kat situ ada kedai kek Lavender. Dapat jugak kek sebijik....!!!

Selepas selesai makan tengahari beramai2 sambil bersila, Mak Su ambil turn mengemas pulak. Lepas tu saya turun ke dapur lagi untuk menyediakan Kek Marie Koko. Pada masa yang sama, Bam dah pergi semula ke hospital sebab Yanti dah boleh keluar petang ni. Adik yang duduk Putrajaya tu pun sampai bersama keluarganya. Penuh rumah...!!!
Selepas Bam sampai bersama Yanti, kami pun meraikan ulangtahun hubby yang ke...... secara ringkas je. Selepas selesai semuanya, sempat jugak kami melelapkan mata sebelum bertolak balik. Kami bertolak dari Selayang dalam lebih kurang jam 6:30 petang. Itupun terpaksa follow adik yang nak balik ke Putrajaya sebab tak tau jalan nak keluar dari KL. Emak, Mak Su, abang dan kakak ipar pulak bertolak jam 9:00 malam. Kami sampai Pasir Gudang dalam jam 11:30 malam. Penat.......!!!!


No comments: