Friday, September 13, 2013

Al-Fatihah...

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Hari ini hari Jumaat. Penghulu segala hari. Dengan cuaca yang gerimis di waktu pagi tadi dan sekarang baru menampakkan sinaran mentarinya. Alhamdulillah...diberi kesempatan olehNYA untuk menghirup udara pagi.

Dalam pada kita diberi kesempatan olehNYA untuk menikmati hari2 seterusnya, ada juga insan2 tersayang yang meninggalkan kita. Itu janjiNya. Daripada Dia kita datang, kepada Dia jugalah kita akan kembali.

Al-Fatihah kepada semua saudara seIslamku yang telah pergi menemuiNya. Moga kalian semua akan ditempatkan bersama dengan mereka yang beriman dan aman di sana.


Pagi ini, sekitar jam 10:45 pagi, saya mendapat pesanan ringkas dari jiran sebelah rumah saya, Cikgu Shikin, yang baru kehilangan ayahanda tersayang di pagi Jumaat (13hb September, 6 Zulkaedah) yang penuh barakah ini. Qaluinnalillahhiwainnailaihirojiun. Al-Fatihah untuk arwah Haji Johari bin Hashim. Beliau pergi menemui penciptaNya pada usia 77 tahun setelah bertarung nyawa hampir sebulan di wad ICU dan CCU di Hospital Pakar Sultanah Fatimah di Muar. Saya dan hubby sempat menziarah arwah semasa di CCU pada hari Ahad lepas. Kebetulan hujung minggu lepas kami balik ke kampung hubby di Muar.
Al-Fatihah...

2 comments:

NEKCIK said...

semuga ditempatkn bersama orang orang yang beriman

ogyep yummy mellow said...

Al-Fatihah.. Aminnn...InshaAllah..