Monday, April 27, 2015

Perkhemahan Perdana SKTPP 2015 - Hari Terakhir

Hari terakhir perkemahan. Hari ketiga. Sekejap je 3 hari 2 malam. Tak terasa apa2 pun. Anak2 yang menyertai perkhemahan ini tentunya seronok. Dapat pengalaman. Ada yang dah biasa...ada yang pertama kali. Bagi anak2 yang dah biasa tu, mungkin ada pengalaman baru yang mereka timba.
Hari ketiga ni tak banyak program dah. Selepas sarapan, mereka dikerahkan untuk mengemakan khemah masing. Membersihkan kawasan perkhemahan dan kawasan sekitar. Mengutip sampah yang bertaburan dan mengemaskan segala yang perlu. Dah siap semuanya, mereka dikumpulkan di Dewan Warisan sebelum bergerak untuk minum pagi. Selepas itu berkumpul semula di Dewan Warisan.
Hadiah2 berupa hamper dah tersedia untuk kumpulan yang berjaya di dalam aktiviti yang diadakan. Juga ada hadiah untuk peserta terbaik lelaki dan perempuan. Hamper yang berbungkus tu sebenarnya setiap unit berunifom dapat. Yang dalam bakul tu untuk pemenang permainan2 yang disediakan.
Ini adalah anak2 dari SK Perigi Acheh yang turut serta dalam perkhemahan ini. 6 orang pelajar perempuan dan 3 orang pelajar lelaki. Semuanya dari unit berunifom TKRS.
Selesai penyampaian sijil dan hadiah, hamper yang mereka dapat tu terus dibuka dan dikongsi bersama. Dapat le merasa sikit sorang.
Habis makan jajan. bersiap sedia untuk balik. Ibubapa dah menanti di luar perkarangan sekolah.
Sebelum balik, mereka dibekalkan dengan makan tengah hari.

2 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Teringat masa sekolah dulu. Memang seronok walaupun hanya berkhemah dikawasan sekolaha sahaja.

Unknown said...

rame sekali selamat berjuang..











Obat Penyakit Ginjal Kronis