Sunday, March 30, 2014

Program Bersama Novelis EMP Di Pustaka Arris Pasir Gudang

 Assalamualaikum. Pagi semalam saya ke Pusat Bandar Pasir Gudang. Memang dah rancang nak pergi selepas tahu ada program ni. Saya pergi jam 10:45 pagi. Sampai je di PB saya terus ke Pustaka Arris. Masuk ke dalam dan beli 3 buah novel. Suami Terhangat - Rafina Mimi Abdullah, Mungkinkah - Hanni Ramsul dan Hati Yang Kau Sentuh - Siti Hanisah. Beli sebab nak dapatkan tandatangan diorang nanti. Lagipun di Pustaka Arris hari ini ada tawaran 15% dan 20% untuk novel. Memang ramailah yang datang membeli...termasuklah saya! Keluar dari Pustaka Arris, saya nampak dah Kak Elee Mardiana dan Rafina (itu yang saya kenal). Bersama mereka ada 5 orang lagi yang kurang saya kenali. Maaf ya sebab kurang mengenali yang lain. Saya terus tuju kepada Kak Elee. Maka sesi "bersoreh" pun bermula. Bukan main mesra lagi Kak Elee dan Rafina. Kak Elee orang Perak, Rafina orang Terengganu. Hahaha...saya pun orang Perak jugak Kak Elee!!! Kita sekapal!
Selepas mereka mengambil tempat duduk masing2, saya pun terus ke meja Rafina sebab saya dah beli buku Suami Terhangat hasil nukilannya. Saya tahu Rafina datang ada bawak cenderamat yang best2...terutamanya si Penyu yang saya tunggu. Dengan selambanya saya mintak penyu2 tu. Maaf ya Rafina, akak dengan selambanya minta penyu2 tu daripada Rafina. Macam2 yang Rafina bagi tadi. Ada penanda buku, stiker dan goodies bag yang ada 3 ekor penyu comel dan kiut.
 Kemudian saya menuju kepada Siti Hanisah pula. Bukunya bertajuk Hati Yang Kau Sentuh. Siti Hanisah ni ialah pelajar Tahun 3 dalam bidang Kejuteraan Awam di Universiti Malaysia Pahang.
Selepas tu ada sesi beramah-mesra dengan penulis pulak. Kami duduk di kerusi yang disediakan berhadapan dengan barisan novelis. Boleh bertanya apa saja kepada novelis pilihan. Jadinya saya pun ambil kesempatan untuk bertanya kepad Kak Elee pasal novelnya yang bertajuk Di Sebalik Wajah.
Panjang lebar Kak Elee bercerita. Saya memang suka cerita ni sebab...macam siri penyiasatan sikit. Misi menyelongkar siapakah sebenarnya mereka2 dalam watak2 tersebut. Haaaaa....dan sebab saya dah bertanyakan solan, maka saya telah diberikan sebuah novel secara percuma. Novel bertajuk Kerdipan Bintang Cinta, hasil karya Yumi Zunita. Dan dapat juga cenderahati lagi.
Dannnnnn...lepas tu ada sesi kuiz cepumas. Hadiahnya juga ialah sebuah novel beserta ole2. Jangan marah ya sebab saya berjaya menjawab solan tersebut (dengan bantuan seseorang..hihi). Memandangkan saya pun dah beli sebuah sebelum sesi menandatangani tadi, jadinya saya dapat sebuah lagi novel yang sama.
Ok. Habis sesi pagi. Dan saya telah berjanji dengan Kak Elee akan datang lagi pada sesi petang sebab nak bagi sesuatu kepada Kak Elee dan novelis2 yang lain. Apa agak2nya yang saya nak bagi ye? Tunggu dulu.
Ok. Dari PB kami berlima - hubyy dan anak2 - terus ke Taman Megah Ria untuk menghadiri satau majlis perkahwinan anak kepada pekerja hubby. Dah balik ke rumah barulah saya menyediakan benda ni :
 Bluberi cistat...
Jam 4:00 petang saya ke Pustaka Arris sekali lagi. Kali ini bersama hubby pulak. Dan kali ini saya bawak DSLR...baru puashati untuk bergambar. Bergambar pagi tadi dengan digital camera je.
Sampai je ke Pustaka Arris, saya duduk dulu kat kerusi sebab masa tu sesi soal jawab rasanya. Selepas tu barulah saya menghampiri Kak Elee sekali lagi. Dan saya hulurkan beg kertas yang berisi 7 pek cistat.
Hahaha...tengok reaksi Kak Elee!!! Apa yang terkejut bebeno tu entah le...hahaha.
Ok. Sekarang time saya bergambar sekali lagi dengan mereka...seorang demi seorang. Jangan jeles ya.
 Kak Elee Mardiana. Juga tuanpunya Elee Mardiana Publication (EMP).
 Zara Aluwi / Katrina Adam
 Monalita Mansor
 Rafina Abdullah / Rafina Mimi Abdullah
 Siti Hanisah
 Nana Rumaysa
 Pekerja di EMP - Bahagian Marketing (lupa nak tanya siapa namanya) yang menjadi MC semalam. 
 Laga2 pipi dengan Kak Elee...
 Beli 3 buah dan dapat percuma 2 buah...untung kan!!
 Kerdiapan Bintang Cinta - dapat percuma
 Suami Terhangat bersama Si Penyu Comel Dan Kiut! 
 HatiYang Kau Sentuh - satu dibeli...satu lagi dapat percuma juga.
Lima buah buku bersama cenderahati2 yang diterima. Terima kasih  kepada semua novelis yang memang peramah dan baik hati. Walaupun baru pertama kali bersua, ramahnya mereka bagai kita dah kenal lama. In shaa Allah...jumpa lagi di lain masa. Selamat maju jaya untuk semua!!!

1 comment:

Rafina Mimi Abdullah said...

hai kak azita. saya datang melawat kawasan. kiki