Sunday, August 4, 2013

Bakal Siswazah UKM Bangi


Alhamdulillah. Terima kasih Allah. Ayong dapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang Genetik di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi bagi kemasukan akademik sesi 2013/2014. Pendaftaran ialah pada 1hb September 2013 (Ahad). Sebenarnya Ayong ada juga menerima tawaran daripada USM Penang dalam bidang Biologi. Tapi Penang tu jauh sangat dari Pasir Gudang. Bangi tu kiranya kat tengah2 la. Lagipun UKM lebih mantap daripada USM...tu yang pilih UKM tu. Dekat sikit dengan Johor pun ya jugak. Jauh2 sangat nanti susah nak pergi jenguk. 

Lagipun UKM dekat dengan UPM. Adik saya ada kerja kat UPM. So kalau ada hal2 kecemasan, boleh rujuk dengan adik saya je. 


 Fail pelajar yang baru diterima dari UKM. Perlu diisi dengan borang2 yang berkenaan dan dibawa semasa pendaftaran nanti.

 Mendafatar nanti di Kolej Keris Mas...yang juga kan merupakan kolej kediaman Ayong nanti. Dengar cerita jiran sebelah rumah (anaknya juga sedang belajar di UKM dan tinggal di Kolej Keris Mas jugak) kolej ini terletak paling hujung sekali. Kalau nak menapak ke fakulti, memang sengsara sikit la. Nasib baik ada pengangkutan disediakan.

Yang ni pulak surat berdaftar dari UiTM Shah Alam...hantar transkrip keputusan peperiksaan masa Asasi aritu. Semua dokumen2 penting kena sediakan awal2.


1 comment:

Bella CheLoh said...

hei kita sama kos, nanti jumpa awak kat sana ya !