Friday, May 25, 2012

Licious Fruitty Cake Dan Kunjungan Sepupu2



Assalamualaikum. Saya suka tengok dessert yang saya buat ni sebab warnanya yang menarik (masuk bakul angkat sendiri ni...). Kalerful gitu. Diberi nama Licious Fruitty Cake versi comel. Saya buat khas untuk tetamu jauh yang datang berkunjung pada hujung minggu yang lalu. Menerima kunjungan sepupu yang datang dari Chemor, Perak.


Petang Sabtu lepas saya menerima panggilan dari sepupu saya. Dia buat panggilan tu dari JB. Dia dah berada di JB sejak hari Rabu lagi...menjenguk suaminya yang bekerja dengan KTM di JB. Malam Jumaat tu pulak, adik dia datang ke JB pulak bersama keluarganya. Suaminya ada tugas di PTP. Disebabkan mereka datang secara mengejut, saya tak sempat nak menyediakan apa2 pun. Cuma dessert ini saja yang sempat. Itupun sebab bahan2nya semua ada kat rumah.

Sepupu saya yang bertudung pink dan yang bertudung hitam berbaju oren tu. Yang lelaki tu ialah suami si baju oren. Yang bertudung oren balang2 macam kuda belang tu ialah anak si tuding pink. Yang lain2 tu ialah anak si baju oren... Faham tak?

Si kecil ni...Alesya.

Yang ini pulak samada Nadia taupun Diana...saya konpius!


Si kakak yang akan menghadapi PMR tahun ni...Fatihah. Si Farah pulak (duduk kat tengah tu...) baru habis belajar kat Politeknik Ungku Omar (PUO Ipoh) dalam bidang Sains Komputer - Elektronik.



No comments: