Sunday, July 3, 2011

Kek Untuk Abah



Hari Selasa lepas, 28hb Jun, merupakan hari ulangtahun kelahiran hubby. Dalam bulan Jun ni saja, kami meraikan tiga ulangtahun kelahiran...Ayong, saya dan hubby. Maknanya dalam bulan Jun saja kami makan kek tiga kali jugak. Tapi masa ulangtahun kelahiran Ayong yang lepas, kami tak dapat meraikan bersama2 sebab ada ada Band Camp.

Kek birthday untuk hubby kali ini adalah hasil kerastangan Ayong. Dia yang mem'baking' kek tu dengan berpandukan resepi Kek Madeira Cokelat. Kek ini memang sedap. Cuma hiasan untuk kek ini Ayong mintak tolong saya untuk mengajarnya. Hiasan dan deko yang ringkas aje. Kelam-kabut kami menyiapkannya sebelum hubby balik dari kerja. Nasib baik sempat...

4 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

cantiknyaaaaaaaaaaaaaaa... sy tak de idea nak buat deco mcm nih, mmg tak kreatip lgsung sy ni bab hias kek, hehe

Azita Zain said...

Yus, akak pun main tibai jer...nak lepa kek tu rata2 je, tak berapa nk jadi. so yg selamatnya buat le tiang2 seri cam gitu...then buat bunga skit2 dan lingkau2 sana sini...hehehe

maya amir said...

kak azita.. saya carik resepi blueberry cheese tart, terjumpe blog HaSue, ade resepi akak kat situ.. saya pinjam share ye kak:) sgt marbeles laa resepi itu walaupun rupa tart saya tak senonoh..hehehe..tq kak:)

Azita Zain said...

maya amir :
boleh aje nak shara...
rupa tak ada tak pe asalkan rasanya ummppphhh....! kena praktis selalu barulah dapt hasil yg bagus! selamat mencuba lagi!