Thursday, July 7, 2011

Sukan Tahunan SMK Pasir Putih 2011


Majlis Sukan Tahunan SMK Pasir Putih 2011 telahpun selamat dilangsungkan pada hari Jumaat minggu lepas, 1hb Julai 2011. Majlis tersebut merupakan majlis tertutup. Hanya dihadiri oleh pelajar2 dan tetamu jemputan sahaja. Sebenarnya saya pun tidak tersenarai sebagai tetamu jemputan tetapi saya tetap menyibukkan diri untuk menghadirinya. Nasib baik dapat masuk ke kawasan sekolah. Pintu pagar utama tu sebenarnya siap berantai dan bermangga lagi. 

Masa sampai di hadapan pintu pagar sekolah, saya macam was-was...boleh ke masuk ni...sebab pintu pagarnya berantai dan bermangga. Selepas tu saya nampak ada sebiji buah kereta yang cuba masuk juga. Kereta saya, saya parking kat luar je. Lepas tu barulah nampak pak guard datang. Nasib baik pak guard bukakan pintu pagar. Bila saya masuk ke dalam, saya tengok tak ada pun orang awam @ ibubapa lain yang hadir. Yang ada cumalah tetanu2 jemputan sahaja seperti wakil guru dari sekolah2 di sekitar Pasir Gudang dan beberapa orang AJK PIBG. Saya pun buat muka selamba jer la...

Masa saya sampai tu, majlis telah pun dirasmikan. Perasmian dilakukan oleh YB Dato' Haji Maulizan Bujang, ADUN Tiram.

 Pengetua, Cik Azizah bersama dengan Dato' Hj Maulizan dan juga YDP PIBG, En. Jasman.


Waktu tu, persembahan dah pun bermula. Masa tu persembahan senamrobik sedang berlangsung.Persembahan terpaksa dijalankan di dalam keadaan padang yang berlopak dan berair. Dah macam sawah padi pun ada...

Senamrobik oleh pelajar2 Tingkatan 2...

Selesai senamrobik, ada persembahan pancaragam oleh Pancaragam Sekolah Pasir Gudang (PGSB) yang terdiri daripada pelajar2 dari empat buah sekolah di sekitar Pasir Gudang iaitu SMK Pasir Gudang, SMK Pasir Gudang 2, SMK Pasir Gudang 3 dan juga SM Taman Nusa Damai. Ayong turut sama dalam persembahan ini.




Selepas tu ada juga persembahan silat yang digabungkan dengan persembahan taekwando dan yoyo cina. Abang Ngah pulak turut serta dalam persembahan silat ini.



Selepas tu saya sempat melihat dua acara sukan sahaja sebelum meninggalkan kawasan sekolah kerana bergegas pula ke SMK Pasir Gudang 1, ada pulak Hari Terbuka...nak ambil report card Ayong. Saya sampai di SMK PG dah hampir 10:15 pagi. Jenuh jugak mencari kelas 5 Sains 1. Rupa2nya mereka dah pindah ke bangunan baru. Cantik kelasnya. 

No comments: