Monday, July 18, 2011

Jet Naik Lori


Ini bukan cerita dongeng...ini adalah kisah benar!! Kisah sebuah JET yang terpaksa naik lori...! JET pulak bukan sebarang JET tapi JET yang TIDAK BOLEH TERBANG!!! Ada ke JET yang tidak boleh terbang??? Adaaaa........!!! Jet yang rosak... Tapi JET yang ini bukanlah yang yang boleh terbang tetapi rosak. Sebaliknya adalah TRAJET...MPV milik hubby. Mengalami masalah pam power stering yang bocor menyebabkan stering tidak boleh dipusingkan ke kiri ataupun ke kanan. Takkan ler nak go straight jer...kan??? Mana ada jalan yang lurus jer...

Trajet sedang ditarik ke atas lori. Skirt kat bahagian depan tu pecah jugak walaupun Wak tu berdiri di atas wayar yang menarik kereta tu. Wak ni tak cukup berat untuk menahan wayar tu daripada terkena skirt kereta tu...

Tragedi ini berlaku pada 8hb Julai lepas..hari Jumaat. Kebetulan pagi tu hubby pergi menghantar Ayong ke stadium sebab ada latihan pancaragam. Dalam perjalanan balik ke rumah, kereta tu menghadapai masalah pemanduan. Nasib baik tak jadi apa2 dalam perjalanan tersebut. Lepas tu hubby pergi kerja dengan menaiki si Kancil pulak. Tapi sebelum tu saya pesan supaya hubby balik sekitar jam 10:30 pagi sebab nak pergi ke SK Taman Pasir Putih, ada Hari Terbuka. Awal2 pagi tu saya kena menyiapkan tempahan cistat dulu. Then tunggu Adik balik dari sekolah agama baru boleh ke sekolah kebangsaan pulak.

Dalam 10:30 pagi tu, sampai aje di rumah, hubby terus telefon mekanik yang selalu service dan repair kereta tu. Katanya kena tambah minyak power stering dan hantar kereta ke bengkel. Then hubby terus ke kedai untuk membeli minyak stering. Selepas diisi dan enjin dihidupkan, minyak tersebut terus menyembur keluar dari bahagian bawah kereta. Terus hubby matikan enjin semula. Saya yang menengok ni naik ngeri pulak. Tapi hubby selamba jer.. Hubby telefon mekanik tu sekali lagi, minta hantarkan kereta tarik untuk tarik JET tu ke bengkel.


Trajet dah naik lori...


Masa ni Adik dah balik dari sekolah agama. Bukan main teruja sekali Adik melihat kereta di tarik ke atas lori. Selepas lori tersebut berlalu pergi, barulah kami bersiap2 untuk ke sekolah kebangsaan. Tapi sebelum tu saya menyiapkan sedikit buah tangan untuk guru kelas Adik (Tahun 1) dan Abang Yang (Tahun 6). 


Saya sediakn sedikit bluberry cheese tart sebagai buah tangan untuk guru kelas mereka. Memang ada stok tart crust tu, so selepas buat untuk tempahan pagi tu, saya terus buat untuk buah tangan ni pulak. 

Sampai aje di SKTPP, terus menuju ke kelas mereka yang berada di Tingkat 3. Aduiiii...mengah jugak memanjat tangga ke Tingkat 3 tu. Mula2 masuk ke Kelas 6A1...kelas Abang Yang. Guru kelasnya tak ada, yang ada cumalah guru pengganti. Alhamdulillah...keputusan Abang Yang amat membanggakan. Selepas tu barulah ke Kelas 1A8 pulak yang berada pada tingkat yang sama...cuma berselang 2 buah kelas sahaja dari Kelas 6A1. Juga tiada guru kelasnya. Cuma ada guru pengganti sahaja. Keputusan Adik pun amat cemerlang...semua dapat A.

Alhamdulillah...moga anak2ku berjaya di dunia dan di akhirat!!!

1 comment:

K.Nor said...

cantiknyer bekas nak isi cistart tu ya.. :)