Wednesday, December 29, 2010

Pencuci Mulut


Hari Selasa lepas (21hb Disember), Ayong ada Jamuan KRK 1st Batch (2007 ~ 2009) di rumah Cikgu Masrawati. Saya cuma buatkan Agar-Agar Karamel 2 loyang je. Ayong bawak dengan loyang2nya sekali. Tapi pesan dengan dia jangan ditinggalkan pulak loyang tu kat rumah cikgu.

Untuk anak2 yang kat rumah pulak, saya buatkan agar2 ni jugak tapi tanpa karamelnya sebab ada yang suka tanpa karamel. Sekejap jer dah abis. Lepas tu masing2 berebut nak kan bunganya...




Lain kali kena warnakan bunga, daun dan batangnya dengan warna2 yang sepatutnya. Barulah cantik....kan?


6 comments:

K.Nor said...

cantik loyang tu ita,kalau dibuat kaler2 ikut bunga dan daun lg cantik kan..

psst! dah sihat ke? mintak izin cnp resipi apam gula melaka ya .. tq :)

Azita Zain said...

Nor :
masa M skit. tu yg main satu kaler jer tu. kalau ikut kaler bunga dan daun mesti cun abissss...kan?

silalah nak kopi yg mana pun...paling sedap kopi kapal api kot! hehehe...

HaSue said...

salam kak..akak dah sihat ke?
tengok agar2 akak tuh dah cun jek wpun tanpa kaler2..suci gitu.hehe..agar2 perisa apa tu kak?

Azita Zain said...

HaSue :
Waalaikumsalam. ALhamdulillah...dah sihat dah. Akak guna serbuk agar2 yg plain / clear jer...

kak ina kl (1) said...

semuga emosi dan kesihatan kamu dah bertambah baik.

tarikh lahir anak kamu tu selang 2 hari dengan akak.

first time tenguk putu tu..nak gak carilah..nak tau camner rasanya.

Azita Zain said...

Terima kasih K.Ina...
Alhamdulillah, dah ok rasanya.

Selang 2 hari? Kalau dekat, leh suh K.Ina jer yg buat kek tu...buat beso2. Kongsi2...hehehe

K.Ina cubalah cari putu tu. Tak tau samada leh dpt kt KL ataupun tidak. Tapi confirm kat Hentian Ulu Bernam (arah selatan) memang ada...