Wednesday, November 10, 2010

Bubur Jagung Sagu Dan Ayam Masak Merah Bermadu


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua.

Dalam petiais cuma ada stok ayam je. Jadinya, tiada pilihan selain daripada masak ayam sebagai lauk untuk makan tengahari tadi. Dalam pada badan ni yang tidak berapa sihat, kerja2 rumah kena buat jugak. Siapa lagi yang nak buat kalau bukan saya, kan?

Seawal jam 10 pagi saya dah tenggek nasi. Senang jer nak masak nasi sebab gunakan periuk elektrik. Lepas petik je suis itu dan ini, tinggalkan aje! Pandai2lah periuk tu nanti nak melangsaikan kerja2 yang telah diamanahkan kepadanya...! Ceewwwaaahhhh...!!!! Dalam masa yang sama, saya keluarkan ayam dari petiais untuk dinyahbekukan. Akhirnya...terciptalah Ayam Masak Merah Bermadu ini. Alhamdulillah...!


 Ayam Masak Merah Bermadu...


Lepas tu pulak, saya ni pun teringin gak nak makan Bubur Jagung Sagu ni. Alhamdulillah...tertunai sudahlah hajat dihati nak menikmatinya. Sebenarnya, saya dah masak bubur ni petang semalam. Petang semalam dah makan 2 pusingan. Ada bakinya saya simpan dalam petiais. Pagi tadi saya panaskan semula dan barulah sempat berposing. Lepas jer saya makan nasi tengahari tadi, saya terus makan bubur ni lagi. Alhamdulillah!!!


Bubur Jagung Sagu...

Eeerrkkk...alhamdulillah! Macam2 benda yang terasa ditekak ni. Tapi bila nak dapat yang lain2 ya...?


2 comments:

moklong said...

sukanya bubur jagung...

Azita Zain said...

moklong :
saya pun suka...!!!!