Saturday, November 20, 2010

Aiskrim Potong




Rasanya semua orang kenal aiskrim ni, kan?? Aiskrim potong...perisa kacang merah. Balik dari menghantar tempahan semalam, saya singgah kat kedai runcit di depan tu. Saya beli aiskrim ni 6 batang. Semua perisa kacang merah. Sampai aje rumah saya terus makan aiskrim ni. Makan sebatang sambil selak suratkhabar dan tengok tv. Habis sebatang, saya ambil sebatang lagi. Duduk semula depan tv. Suratkhabar masih di mukasurat yang sama. Adik pun ambil satu jugak. Ayong pun ambil sebatang juga. Tiba2 yang saya punya tu tinggal batangnya aje...! Hmmm...ambil sebatang lagi. Dalam beg plastik tu tinggal sebatang jer lagi. Siapa cepat dia dapat! Akhirnya Adik yang rembat dulu! Kalau tidak, mau saya makan batang yang ke-4! 

Moral of the story ialah...semalam saya pulun aiskrim ni sampai 3 batang sekali harung!!!!

3 comments:

moklong said...

ni ada sorang lg mak budak yg nk rembat ais krim potong. yehaaaa....

Bee said...

kak ita, kita pun suka aiskrim potong kacang merah. masa ngandung nuha dulu mmg addicted betul..la ni dah kurang..:)

Ummi Hajjah said...

akak ada cadangan...sekali lagi majlis yassin akak boleh belanja aiskrim potong ni pd kawan2. Kita letak dlm tong sejuk beku...tapi kena limit sorang sebatang je....tentu Ita tunggu habis majlis...nak tengok ada extra ke tidak...boleh kita makan banyak2...