Friday, September 3, 2010

Ringkas Sahaja


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua.


Inilah juadah berbuka kami hari ini. Hari ini hubby dan Ayong pergi menghadiri majlis berbuka puasa anjuran Kiswire di Tanjung Puteri Resort. Dalam majlis tersebut, diselitkan acara penyampaian hadiah kepada anak2 pekerja yang cemerlang di dalam peperiksaan UPSR, PMR dan SPM tahun lepas. Memandangkan Ayong mendapat straight A's (8A) dalam PMR tahun lepas, namanya turut tersenarai dalam penerima hadiah tersebut. Dapatlah RM100 tadi. Ada juga majlis penyampaian sumbangan hari raya kepada orang2 tua dan ibu2 tunggal. Memang setiap tahun Kiswire mengadakan majlis ini.

Jadi, cuma Abang Ngah, Abang Yang dan saya yang berbuka di rumah. Memandangkan saya tak sempat nak memasak yang remeh2 sebab menyiapkan tempahan cistat dari Cikgu Norsham dan Mahani, saya masak mee segera aje. Tapi saya tidak gunakan perencahnya. Saya tumis sayur2 dan celur mee segera tersebut sebelum dicampurkan dengan sayur2 tu. Disamping itu ada juga buah tembikai dan jus oren. Alhamdulillah!!!


No comments: