Wednesday, July 10, 2019

Ziarah Marhaban Dari Sahabat TDT

26.06.2019 | RABU

Alhamdulillah. Menerima kunjungan sahabat-sahabat kelas tadarus dan tadabbur Surau Nur Iman, Selasih Pulau. Pagi tu saya tidak ke kelas. Ponteng. Hahahahaaa....
Nak buat persediaan untuk menyambut tetamu nanti kononnya. Saya tak masak sendiri. Saya tempah je makanan utama. Makanan utama ialah Soto Madura dan set pulut kuning dan rendang ayam. Saya cuma sediakan cistat dan air je. Kek lapis tu saya beli untuk hari raya aritu. Mini butter muffin tu pulak saya beli si pasar tani hari Sabtu sebelumnya.
 Alhamdulillah! YaAllah...saya tak sangka seramai ini yang datang ke rumah saya. Tak muat ruang tamu, sampai ada yang berdiri di atas tangga - termasuklah saya. Kebeulan masa tu sekolah-sekolah dicutikan akibat kes pencemaran tu. Jadinya, ramai juga anak-anak yang turut sama. Alhamdulillah!

Nyanyian selawat diorang bawak irama Enjit-Enjit Semut. Sedap la pulak mendengarnya.
 Tengok! Penuh ruang tamu saya. Maaf ya sahabat-sahabat atas segala kekurangan. Terima kasih sahabat helwa yang sudi menerima jemputan untuk ziarah marhaban ke kediaman saya. Terima kasih juga atas penerimaan kalian atas kehadiran saya di kelompok kelas TDT. Terasa sangat kerdil diri ini bila berada di dalam kelompok kalian yang lebih tinggi ilmu akhiratnya. Semoga saya terus istiqomah untuk menambahkan ilmu akhirat. Semoga ukhuwah kita berkekalan hingga ke sana. In shaa Allah. Aamiin...

 Sempat juga kita bermarhaban ke rumah Cikgu Hajjah Rafidah yang rumahnya berselang 9 buah sahaja dari rumah saya.
Soto Madura tu hidangan di rumah saya. Pulut kuning dan rendang tu saya tapau dari rumah Cikgu Rafidah - sebab tak sempat nak enjamah. Nasi impit tu ialah nasi impit geng soto madura.

3 comments:

kak ina kl said...

seronok bila dapat jumpa kawan kawan dan paling best makan makan

Azita Zain said...
This comment has been removed by the author.
Azita Zain said...

Alhamdulillah KakIna. Seronok sangat bila menerima kunjungan mereka...