Saturday, March 31, 2012

Tertunailah Hajat Di Hati...


Alhamdulillah! Tertunailah sudah hajat di hati untuk menghulurkan sedikit juadah kepada jiran2. Memang telah berniat di dalam hati untuk menghulurkan pulut kuning bersama dengan rendang sekiranya anak2 berjaya di dalam peperiksaan mereka. Tahun 2011 merupakan tahun yang mencabar bagi saya kerana 3 orang anak saya menduduki peperiksaan penting dalam hidup mereka sebagai pelajar. Abang Yang menduduki peperiksaan UPSR, Abang Ngah pulak PMR dan Ayong menghadapi peperiksaan SPM. Alhamdulillah! Semuanya mendapat keputusan yang amat membanggakan. Abang Yang dapat 5A dan sekarang ini sedang  belajar di salah sebuah sekolah berasrama penuh di Sg. Gadut, Seremban - Sekolah Dato' Abdul Razak. Abang Ngah pulak mendapat 6A2B dalam PMR 2011. Dan baru2 ini Ayong pulak mendapat 7A2B dalam SPM 2011. Alhamdulillah....! Dan sebagai menyempurnakan hajat saya, saya telah menyediakan pulut kuning sebanyak 10kg, rendang daging 5kg dan juga brownies untuk diberikan kepada jiran2. 

InsyaAllah, saya juga berhajat untuk memberi pulut kuning + rendang ke SKTPP, SMKPP dan SMKPG. InsyaAllah...



 Almond chocolate brownies...


 Pulut kuning dan rendang daging...


Dah siap di masukkan ke dalam bekas dan siap untuk dipacking...


Siap untuk diagihkan...!

Alhamdulillah. Petang Isnin lepas saya telahpun mengagihkan bungkusan2 tersebut. Mana yang tak sempat diagihkan pada petang tu, kami agihkan pada sebelah malam selepas menjemput Abang Ngah balik dari tuisyen. Alhamdulillah. Rasanya tiada yang teringgal di Jalan Selayang ni. Untuk rakan2 di sekolah dan yang berdekatan, InsyaAllah akan ada pusingan kedua dan ketiga. InsyaAllah.

No comments: