Wednesday, November 2, 2011

Gara2 Soket


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Asyik tenggelam timbul aje tuan rumah ni ya. Kejap ada...kejap tak ada. Kejap2 rajin update blog...kejap2 menyepi seribu bahasa. Menyepi kali ini bukan sebab kemalasan tapi disebabkan oleh masalah teknikal. Wiring telefon kat rumah ni ada masalah. Mula2 ari tu telefon rumah tak boleh digunakan. Bila angkat ganggang aje, tak ada dialing tone. Bila didail nombor telefon rumah tu, engage je memanjang. Kes ni dah lama dah sebenarnya tapi buat derk aje sebab jarang sekali menggunkan talian tetap ni. 3 hari lepas line internet pulak buat hal. Masa guna sebelah pagi, ok je. Bila nak guna sebelah petang dah tak boleh. Tengok kat modem tu, lina internet dan ADSL tak menyala. Dah cuba check sendiri dah tapi memang line tu yang bermasalah. 

Semalam saya ke TMPoint untuk membuat pembayaran bil air. Terus repot tentang kerosakan talian telefon tu. Selepas tu saya terus pulak ke Pusat Bandar...menuju ke BSN, bank-in kan duit emak. Bertanyakan terus tentang borang UPU. Menurut kerani yang bertugas, borong UPU hanya akan dijual bermula pada 7hb November ini. Lepas tu terus singgah ke kedai buku Pustaka Arris tu. Apa lagi, cari novel la....! Stok yang ada kat rumah dah abis semua dibaca. Hmmm...sambar 3 buah novel lagi. Lepas tu barulah saya balik. Sampai ke rumah dalam jam 3:40 petang.
Sebaik saja saya parking kereta kat porch, van TM pun sampai depan pagar. Hmmm...cepatnya mereka bertindak!!!! 2 orang technician tu pun check lah sini sana. Panjat tiang kat belakang rumah, tengok connection kat dinding luar dan juga check jointing kat dalam rumah tu. Kata mereka, wiring tu yang ada masalah...soketnya dah rosak.  Masa tu saya dah called hubby suruh dia balik kejap. Risau jugak berdua dengan Ayong aje kat rumah. Ayong pulak dah menguncikan dirinya kat dalam bilik. Tinggal saya sorang je yang deal dengan mereka. Dah hubby sampai barulah technician tu terangkan mana yang patut digantikan. Then selepas technicians tu balik, hubby terus pergi beli barang2 yang perlu. Selepas digantikan soket tersebut, alhamdulillah...semuanya berfungsi semula. 

Itu sebab dah lama tak online...hihihi. Pagi ni luangkan sedikit masa untuk berbicara. Tak boleh lama2. Kejap je. Petang2 nanti sambung semula ya....!

No comments: