Sunday, February 6, 2011

Diari Khamis


Alhamdulillah...dalam pada sibuk menyiapkan tempahan cistat dan apam pelanggan, masih sempat juga memasak untuk sendiri punya. Selepas mengukus Apam Mekar untuk Teja, saya mengukus juga Apam Mekar untuk dibawa ke majlis yaasiin petang tu.

Apam Mekar...
Apam ini saya bawa ke majlis di rumah Kak Pah di Jalan Selayang. Kak Pah mengadakan majlis yaasiin, tahlil dan doa selamat sempena majlis pertunangan anak perempuannya dan juga majlis potong jambul cucunya.

Inilah cucu Kak Pah yang telah 'dipotong jambul' tu... Chubbynya pipi dia...!


Kek Pisang Cappuccino...

Memandangkan ada satu sisir lagi pisang yang dah masak ranum dan tiada siapa lagi yang sudi menjamahnya, saya pun meng'kek'kan pisang tersebut. Dan untuk mempelbagaikan rasanya, yang ini saya tambah dengan cappuccino instant pre-mix 3-in-1. Maka...jadilah Kek Pisang Cappuccino. Kek ini saya sumbangkan kepada Mak Zarah di Blok Balau G yang mengadakan majlis tahlil untuk arwah cucunya. Saya hantar kek ini semasa saya menghantar tempahan Teja untuk Mak Zarah.


Kek Pisang Milo Mocha...


Kek ini pun hasil dari pisang yang dah masak ranum tu. Versi ini saya tambah dengan Milo 3-in-1 Mocha dan ditambahkan dengan chocolate rise...jadilah Kek Pisang Milo Mocha Dan Choc Rise...!
Rasanya memang sedap...gebu dan lembut jer. Lebih menyedapkan sebab saya tambah choc rise tu...anak2 suka!

2 comments:

Azian Elias said...

Macam best je kek pisang capucinno tu.Nnt boleh mintak recipe lah ye..

Azita Zain said...

Yan...kek pisang ni mmg sedap. gebu dan lembut jer...
InsyaAllah, nanti saya kongsikan resepinya...