Tuesday, October 26, 2010

IPTI


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua.

Hari ini dalam sejarah...pertama kali menjejakkan kaki ke sini...




Gambar yang saya download dari Google...


Jangan salah faham ye... Saya bukannya melanjutkan pelajaran ke sini ataupun bertugas di sini, tapi sekadar MENJEJAKKAN KAKI ke kawasan ini sahaja. Seumur hidup saya yang dah melepasi angka 43 ni, inilah pertama kali saya menjejakkan kaki ke kawasan Institut Perguruan. Sebelum ini pun saya tidak pernah menjejakkan kaki ke mana2 maktab ataupun institusi perguruan yang lain.

Tapi ada sedikit kemusykilan...kenapa majoriti orang yang saya baru jumpa ataupun baru kenal, masing2 bertanyakan soalah ini kepada saya mahupun kepaa hubby :

Kepada saya : "Awak ni guru ke?"
Kepada hubby : "Orang rumah mengajar di mana?"

Hingga sekarang masih kehairanan......


Berbali kepada tujuan saya ke sana...tidak mungkin saya SAJA2 pergi ke sana, kan? Mesti ada sebab. Tidak mungkinlah saya ni FREE sangat sampai boleh JALAN2 ke sana? Sebenarnya cam gini......

Hehehe...saya ke sana sebab pergi menghantar tempahan marble cheese brownies dan juga bluberry cistat ke Bahagian Pentadbiran. Saya dah menerima tempahan ni dalam minggu Ayong kat hospital dulu, jadinya terpaksa saya tolak. Akhir minggu lepas dia tanya samada saya dah boleh terima tempahan ataupun tidak. Akhirnya, dia menempah satu loyang MBC dan 100pcs bluberry cistat. 

Selepas Adik ke sekolah, saya pun bersiap2 untuk ke sana. Saya kena sampai ke sana sebelum jam 12:00 tengahari sebab dia ada kursus pulak di Skudai. Nasib baik tak sesat dan alhamdulillah sampai jugak saya ke sana. Pada yang tahu memang le tidak sukar tapi pada yang pertam kali menjejakkan kaki ke sana, terasa teragak2 jugak.

Alhamdulillah...dah selamat sampai ke tangan penempah dan saya pun dah selamat sampai ke rumah...hehehe.

2 comments:

Scdha Sein (SS) said...

As I said muka kak ita mcm muka cikgu tabika sy semasa kecil.. hihihi

Azita Zain said...

scdha :
hahaha...memang dulu k.ita pernah jadi guru sementara di SK St. Gabriel, Tmn Maluri, KL....lama dah!