Friday, October 29, 2010

Hari Terbuka Tadika Pintar Bistari


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua. Hari ini, 29hb Oktober 2010, adalah merupakan Hari Terbuka Tadika Pintar Bistari (TPB). Sepanjang malam semalam, saya tidak melelapkan mata. Bukan kerana TERLAMPAU TERUJA dek Hari Terbuka tersebut, sebaliknya sibuk membakar, memasak dan juga mengukus. Ada banyak tempahan untuk hari ini.

Dalam pada sibuk menyiapkan tempahan pelanggan, saya juga menyediakan sebiji Almond Choc Brownies ini untuk dibawa ke TPB sebagai "air tangan" - disebalik penggunaan istilah "buah tangan". Saja je nak bagi guru2 yang telah mengajar Adik selama Adik belajar di TPB.

Almond Choc Brownies...

Sampai sahaja di TPB, Adik dan saya mendaftarkan diri dulu di kaunter pendaftaran. Hmmm...dapat nombor 6 untuk kelas 6 Cerdas. Setelah memanjat tangga ke tingkat atas, kami memasuki kelas yang telah ditetapkan. Masa tu cuma ada seorang ibu bersama anaknya yang sedang berurusan dengan Guru Kelas, Cikgu Zuraidah. Bila tiba giliran kami, Cikgu Zuraidah menyerahkan fail peribadi Adik bersama dengan keputusan pepriksaan, kertas2 peperiksaan dan juga sekeping gambar kelas bersaiz besar yang telah siap dibingkaikan. Dan sebelum melangkah meninggalkan kelas tersebut, Cikgu Zuraidah telah menyerahkan satu bungkusan hadiah untuk Adik. Terima kasih Cikgu!


 Inilah keputusan peperiksaan Adik untuk Semesta 1 dan 2... Alhamdulillah, ada peningkatan.

Dedikasi untuk semua tenaga pengajar di TPB :
TERIMA KASIH. TERIMA KASIH. TERIMA KASIH.


Inilah gambar kelasnya. Tengok muka Adik tu...seposen je!


 Adik teruja sangat dengan hadiah yang dia dapat. Masuk sahaja ke dalam kereta, tak sabar2 dia nak bukak hadiah tersebut. Tapi saya menghalangnya sebab.......nak posing dulu!!!!

 Cantik ketas pembalut hadiah tu. Saya suka...!

 Tak sabar2...main koyak aje pembalutnya!

 Inilah hadiahnya!
Apa Adik kata bila dia dapat hadiah ini? "Wah....pensil kaler. Bestnya!!!!!"
 Adik memang suka buat koleksi alat tulis sebab setiap hari alat tulisnya tak pernah kekal. Setiap hari ada sahaja yang hilang...! Kalau pensil warna, mesti warna kuning yang hilang dulu. Itu sebab saya beli pensil warna yang berwarna kuning tu banyak2, beli yang dijual sebatang2 tu.


Dan hubby pulak bagi kejutan untuk Adik!!! Balik kerja tadi hubby terus ke kedai basikal, belikan Adik basikal ni...
 




Teruja sungguh Adik bila terpandangkan basikal ni.  

 Posing jap atas basikal baru. Tengok...plastiknya pun tak bukak lagi!

Pusing2 dalam rumah jer sebab hari dah malam. Esok gerenti tak abis2 pusing naik basikal kat depan rumah...


2 comments:

Yati Ali said...

salam kak,
tahniah...pandainyer anak akak...

Cikgu Zainun said...

A'kum Ita,
Seronok jadi anak-anak sekarang. Tak minta pun, tetap akan dapat. Semoga adik sukses bila melangkah ke sekolah rendah nanti. Well done!