Monday, August 5, 2019

Hari Koperasi Dan Keusahawanan SMKA Bandar Penawar

03.08.2019 | SABTU

Seawal jam 0930 dah bergerak menyeberang Jambatan A. Alhamdulillah. Cuaca terang. Ada juga kelompok2 awan di langit. Adik dah banyak kali menelefon sepanjang minggu ini. Dia ajak mak dia datang ke sekolah sempena Hari Koperasi dan Keusahawanan. Ada gerai2 menjual berbagai2 jenis makanan. Tapi Form 3 tidak terlibat. Tingkatan yang tiada peperiksaan utama sahaja yang terlibat. 

Saya pergi berdua dengan MyKanda. Sebelum sampai ke sekolah, kami singgah membeli sedikit alat tulis dan jajan yang dipesannya. Sampai je dalam kawasan sekolah, Adik yang sedia menanti di tepi kawasan pakir tu. Alahai Adik.....!

Melangkah ke kawasan jualan, terserempak dengan Ustazah Zainab, guru kelas Adik masa di Form 2. Ustazah Zainab sempat buat promosi soto di gerainya, Gerai 2 Aisyah. Dia siap suruh Adik bawa kami ke gerainya. Kami beli 2 bekas soto.
Selepas itu kami ke gerai Form Lower 6. Ada menjual air cendol, nasi ayam danlain2 lagi. Kami beli cendol 3 cawan. Lepas tu ke gerai Ustaz Shaari pla, guru kelas Adik sekarang. Beliau dan dua orang anaknya menjual jambu batu dan epal hijau asam boi. Kami beli 2 cawan. Di gerai lain, Adik juga membeli brownies dan kek hokkaido.
Kami terus ke kantin sekolah. Menjamu selera di situ sambil berbual2. Ramai juga ibubapa yang hadir pagi tu. Masing2 menjamu selera dengan juadah yang dibeli di gerai2 yang ada. 

No comments: